امنیت در ایکس پی

خب قول داده بودم که برای این جلسه امنیت در ایکس پی رو آموزش بدم . قبل از شروع اینو خدمتتون بگم که تصمیم دارم به زودی در وبلاگ آموزش ویژوال بیسیک رو هم قرار بدم ، البته اینو باید بگم که این سری از آموزشها به درد مبتدی ها نمی خوره و باید حتماً از قبل آشنایی با ویژوال داشته باشید . نکته دوم اینه که تصمیم دارم برای بخش آموزش ویژوال بیسیک پاسخ دهی به سوالات را نداشته باشم و فقط تجربیات خودم رو در اختیار شما عزیزان قرار بدهم .

و اما آموزش امروز ! روشی متفاوت برای پسورد گذاشتن روی کامپیوترها هست که از جمله مزیت های این روش تهیه دیسکت کلید برای بالا آمدن سیستم عامل و نیز قرار دادن پسورد عمومی برای کلیه یوزرهای روی سیستم است . برای شروع در قسمت RUN عبارت syskey را تایپ کنید و اینتر را بزنید در این حالت پنجره ای مطابق شکل زیر ظاهر میشود :




از پنجره باز شده دکمه Update را کلیک کنید . مشاهده می کنید که پنجره جدیدی مطابق شکل زیر نمایش داده می شود . این پنجره از دو بخش تشکیل شده است :



1- Password Startup :

با انتخاب این گزینه می توانید یک پسورد عمومی را برای کلیه یوزرهای روی سیستم قرار دهید . در این حالت هیچ مهم نیست که کاربر با کدام یوزر می خواهد وارد سیستم شود و پسورد آن یوزر چست ؟ اصلاً پسورد دارد یا ندارد ! در هر صورت یک پنجره عمومی برای وارد کردن پسورد نمایش داده می شود .

 

2- System Generated Password :

خود این قسمت دو زیر مجموعه دارد که هر کدام یک همل متفاوت را انجام میدهند . در حالت پیش فرض گزینه Store Startup Key Locally در حال انتخاب است که سبب نمایش حالت کنونی برای ورود به سیستم است ، چنانچه یوزر پسورد داشته باشد کاربر باید آن را وارد کند و در غیر این صورت گزینه ای نمایش داده نمی شود .

اما گزینه دیگر Store Startup Key on Floppy Disk میباشد . در این قسمت سیستم عامل یک دسکت را به عنوان کلید سیستم برای شما میسازد که در زمان راه اندازی و ورود به سیستم عامل باید دیسکت را در فلاپی درایو قرار داده تا اجازه ورود به سیستم صادر شود . پس از انتخاب این گزینه و قرار دادن یک دیسکت مناسب در فلاپی درایو و کلیک کردن دکمه OK دسکت شما ساخته خواهد شد .

امیدوارم که مطلب امروز مفید بوده باشه .

تا مطلب بعدی یا علی ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
دنیای مجازی دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:17 ب.ظ http://sahand.blogsky.com

سلام
در مورد مطلب قبلی بگم که خیلی جالب مینویسی من که خوشم امودش.
این رو هم اضافه کنم که هک کردن سایت رو بلدی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد