بحث

یک هم وطن در اینجا مطلب انده من را که چند روز پیش نوشتم مورد نقد قرار داده است ، حتماً آن را نخوانید و حالا جواب من به این هموطن :

 

هم وطن گرامی از اینکه به درخواست من پاسخ مثبت دادید و نوشته های من از نظر خود مورد برسی قرار دادید سپاسگذارم . لیکن چند نکته را در مورد نظرات شما خدمت شما عرض می کنم :

فرموده بودید عربده نه اربده :

سعی کنید در یک بحث جدی معنا و مفهوم را درک کنید و حاشیه نروید .

فرموده بودید منظور از یقه بسته ها یعنی چه :

منظور از یقه بسته ها همان هایی هستند که هدایت جماعت مثلاً شاد را برعهده میگیرند . همانهایی که می خواهند شادی از نوع اسلامی را رواج دهند . همانهایی که حتی در ولادت ها وقتی میخواهند دل مردم را شاد کنند فقط بلد هستند ناله کنند . همانهایی که اجازه نمی دهند خوانندگان ملی ما برای شاد کردن دل مردم جلو بیایند . اصلاً تا حالا شده فکر کنید چرا استاد شجریان در صدا و سیما حاضر نمی شه ؟ چرا از عصار دعوت نمی کنن تا بصورت زنده برنامه اجرا کنه و همیشه فقط صداشو پخش می کنن . آخه اون موهاش بلنده ولی فکر نمی کنم طبق نظر شما اون موهاشو بخاطر هوس بلند کرده باشه و از پشت ببنده . در مورد بوی بد مساجد من از مساجد گلگی نکردم ! از مردمی که میان گلگی کردم و اما : چرا بچه ایرانی نمی دونه پسه کله قوچی یعنی چی ، خاویار چیه ، گیلاس تک دانه چی هست و کجا میره ! ما از همه دنیا بد میگیم ولی خاویار مملکت رو میدیم غربیها بخورن تا مغزشون کار کنه بمب شمیمیایی بسازن بدن دست عراق اون فاجعه رو به بار بیاره ، پسته مملکت رو میدیم غربی ها بخورن بمب اتمی بسازن یندازن رو سر خونواده هامون . البته آقا یون نگرانی ندارن چون اگه دوباره جنگ بشه یه آهنگران و یه کویتی پور دیگه از تو جیبشون در میارن که آهنگ رزم بخونن تا جوونا احساساتی بشن . همون عراق نبود 8 سال جوون های این مملکت رو تیکه پاره کرد می خواهی برات بشمرم که چند نفر ار عزیزانم در این 8 سال از دست رفتند؟ حالا کمک 250 میلیون دلاری به عراق می کنن که دو باره پا بگیره ! آخه کم گشت و جنایت کرد . اینا رو گفتم که یه چیزی رو بهت بگم ! از چی حمایت می کنی ؟ از کی ؟ چرا خودتون رو گول می زنید ؟ چرا سر خودتون رو با چگونگی برطرف کردن نجاست  گرم می کنید ؟

حرف در این باره زیاده انشا ا.. در فرصت های بعدی ...

DNS خطا در

حتماً تابحال زمانی که تصمیم به وارد شدن به یک سایت را داشته اید یا اینکه روی یک لینک خاص کلیک کرده اید با پیام خطای زیر مواجه شده اید :

The Requested URL Could not be retviered

 

این پیام خطا توسط سرور DNS تولید می شود . DNS سرور یا کامپیوتری است که نشانی وارد شده توسط شما را به IP مربوط به آن در اینترنت تبدیل می کند ، این خطا به این دلیل است که DNS توانایی تبدیل آدرس شما را به IP ندارد و دلیل این مسئله هم این است که URL مربوطه دچار مشکل است بطور مثال آدس شما وجود ندارد . اما برای برطرف کردن این مشکل می توانید راههای زیر را امتحان کنید :

 

1-       چک کنید که نشانی را که تایپ کرده اید درست است یا نه در صورت نیاز دوباره وبا دقت بیشتری آدرس را وارد کنید .

2-       اطمینان حاصل منید که کامپیوتر به شبکه متصل است زیرا این امکان وجود دارد که کامپیوتر به هر دلیلی از شبکه قطع شده باشد .

3-    اگر بر روی مرورگر خود پروکسی تنظیم کرده اید آن را بردارید . ممکن است بر روی کامپیوتر شما برنامه ای نصب شده باشد که چنین کاری را انجام میدهد .

4-    چنانچه بر روی سیستم شما فایروال نصب شده است بطور موقت آن را غیر فعال کرده و مجدداً آدرس را تست کنید و اگر مشکل شما حل شد بعد از فعال کردن مجدد فایروال با کمک مستندات فایروال خود آن را تنظیم کنید .

 

چنانچه هیچکدام از موارد فوق جواب نداد به احتمال خیلی قوی آدرس شما اشتباه بوده با لینک مورد نظر شما آدرس صحیح ندارد .

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه . یا علی تا بعد ...

منشی برای تلفن همراه

یادداشت امروز بیشتر به درد کسانی میخوره که از تلفن های همراه استفاده می کنند . حتماً میدونید که فقط بعضی از گوشی های موجود در بازار موبایل دارای منشی تلفنی هستند که معمولاً شرکت های سازنده آنها آسیایی هستند اما وجود منشی تلفنی رو گوشی موبایل می تونه خیلی مفید باشه و در خیلی از موارد به درد بخوره ! حالا در این قسمت راهی را معرفی می کنم که افرادی که گوشیهاشون  هم که از منشی تلفنی برخوردار نیستند بتونن روی گوشی خود منشی قرار بدهند ، البته روشی که در زیر بیان میشود شامل تمام گوشیهایی است که دارای سیستم عامل Symbian هستند .

خب ! برای این منظور به برنامه Smart Answer  نیاز داریم که البته میتونید این برنامه رو از اینجا دانلود کنید و روی گوشی خودتون قرار بدهید . حالا در اینجا توضیحاتی رو در مورد این برنامه برای شما می نویسم ( این بخش شامل موارد موجود در بخش Option این نرم افزار است ) :

 

1-     Turn On / Off : این بخش مربوط به روشن یا خاموش نمودن برنامه است که شما برای روشن نمودن برنامه باید آن را روی Turn On قرار دهید .

2-    Hide : این بخش نیز مربوط به بسته شدن برنامه است با این تفاوت که برنامه بصورت کامل بسته نمی شود و بصورت مخفیانه در حال اجرا است .

3-    Misc : این قسمت شامل بخشهای مختلفی مانند About که شما را از شرکت سازنده این برنامه آگاه می سازد ، Add Go To که میتوانید از برنامه یک میانبر در بخش Go To  داشته باشید ، Register Info که مربوط به ریجستر شدن برنامه است و قبلاً این کار صورت گرفته و برنامه برای نصب هیچ مشکلی را ندارد .

4-       Exit : در این بخش شما می توانید بصورت کامل از برنامه خارج شوید .

 

بخش Settings از مهمترین قسمتهای برنامه است و شامل موارد زیر می باشد :

1-       Specify Responsess : این قسمت برای ضبط صدا و برای انتخاب کردن صداهایی است که شما برای پخش آنها را آماده می سازید .

2-    Dick for Incoming : این قسمت مربوط به تعیین مکانی است که شما مایل به ذخیره تماسها در آن هستید . زمانی که این بخش را باز می کنید دارای 2 قسمت است . C  و D که اولی برای حافظه اصلی موبایل است و دومی همان حافظه فرعی گوشی است .

3-    Pick up After : در این قسمت شما میتوانید تعیین کنید که دستگاه پیام گیر بعد از چند ثانیه به تماس جواب دهد و بخش  Max Duration برای تعیین زمان ضبط مکالمه است که دستگاه بعد از پایان زمان تعیین شده تماس را اتوماتیک قطع خواهد کرد . در بخش Auto Start  شما میتوانید به برنامه این قابلیت را بدهید که در حالت Yes بصورت اتوماتیک و در حالت NO بصورت دستی به مکالمه پاسخ دهد . همچنین در قسمت Play Volume این بخش شما میتوانید میزان بلندی صدای پیام گیر خود را تنظیم کنید .

به امید اینکه این مطلب به درد شما بخوره تا مطلب بعد یا علی ...

اندوه

خدا نکنه توی تقویم یه روزی با وفات یا شهادتی مناسبت داشته باشه . میدونی چرا؟ اون موقع هستش که هر کانالی رو که نگاه می کنی شیپور و ناله و گریه نشون میده و یه عده که تا حالا معلوم نیست کجا بودن میان و حرف میزنند و  بلند گوهای بعضی ار هیات ها تا ساعت 1 شب ناله میکنن ، اما تو همین ایام اگه یه روزی با یه ولایت یا عیدی مناسبت داشته باشه یه عده گردن کلفت یقه بسته پشت بلند گو ناله میکنن و اربده می کشن بقیه هم مثل این چیز ندیده ها دست می زنند و اگر مناسبت خیلی مهم باشه یه فیلم تکراری هم پخش میکنن .

الان بعضی ها میگن من از دین خارج شدم و ... ولی نه اینطور نیست ، روی صحبتم با یک عده خاص هستش . همونایی که تو ناله و عزاداری دکترا دارن ولی تو شاد کردن دل مردم پنجم ابتدایی هم ندارند ، با اونهایی که با خشک مقدسی باعث شده اند که هر روز شاهد فراری شدن هم نوعانمان از دین عزیزمون باشیم .

یه مثال براتون میزنم : برای اینکه یه نجاست رو از بین ببریم 70 مدل حکم اومده که چطوری بشوری ، با چی بشوری ، کجا بشوری ، کی بشوری ، با کی بشوری ، واسه چی بشوری و ... یا مثلاً واسه گوش دادن موسیقی فرمودن که نباید موسیقی طوری باشه که به آدم حالت رقص بده ! حالا این وسط به نظر من موسیقی های که مثلاً آقای افتخاری خونده مشکل داره چون هر وقت پخش می شه ناخواسته آدم ... به جاش با توجه به به همون احکام موسیقی های متالیکا و سپولترا و ... که همش اربده کشی هستش و آدم سالم موقع شنیدن رقصش که نمی گیره هیچ شاید ار ترس کپ کنه حلال به نظر میاد ! این شد حکم؟

در روایت ها خود آقایان گفته اند که پیامبر اسلام موهای خودشون رو از پشت می بسته اند و به موهایشان روغن خوش بوی بنفشه میزدند و همیشه عطری را به خودشان میزدند که اگر از کوچه ای رد میشدند همه می فهمیدند که پیامبر از اینجا گذشته است .

به جاش الان اگه یه جوون موهاشو بلند کنه و روغن بزنه ننگ همه عالم رو بهش می زنند این در حالی هستش که عده ای هنوز عطر زدن را حرام میدونن . یک نگاه ساده به مسجد هایمان بکنیم . چرا روز به روز خالی تر می شوند ؟ زمانی که وارد مسجد میشوی به حدی بوی گند جوراب و عرق بدن و ... میاد که آدم حالش به هم میخوره و خودشو لعنت می کنه که چرا اومده یه همچین جایی ؟ در عوض وقتی وارد یه کلیسا می شی ...

ما میدونیم که بهترین دین رو داریم و افتخار میکنیم اما ما باعث سرشکستگی دین خودمان هستیم .

یا علی تا مطلب بعدی ...

تنوع

گفتم بهتره امروز بجای صحبت کردن از یک موضوع خاص یه کمی تنوع بوجود بیارم ، بخاطر همین تصمیم گرفتم که برای امروز چندتا لینک جالب برتون قرار بدم امید وارم که براتون جالب باشه :

 

دوربین های راهنمایی و رانندگی در شهرهای مختلف دنیا >> اینجا

کتاب آشپزی اینترنتی >> اینجا

هنر نقاشی روی دست >> اینجا

تقاشی بر روی دیوار با اسپریهای رنگی >> اینجا

قالب رایگان برای سایت یا وبلاگ >> اینجا

سایت رسمی تقاش معروف پیکاسو >> اینجا

سایتی برای طراحان فلش >> اینجا

سایتی برای برنامه نویسان >> اینجا

سایتی برای آپلود کردن عکس >> اینجا

محلی برای پرسشهای بانکی >> اینجا

ای کاش

ای کاش :

 

ای کاش جام جهانی به جای هر 4 سال 1 بار هر 4 ماه 1 بار انجام میشد تا مردم به بهانه اون بتونن شادی کنن و بیان تو خیابون .

ای کاش انتخابات ریاست جمهوری بجای 4 سال هر 4 ماه انجام می شد تا بخاطر حضور مردم چیزی را گران نکنند .

ای کاش کنکور سراری بجای هر 1 سال هر 10 سال 1 بار انجام می شد تا تو ابن مدت مامان و بابا هوای بچه هاشونو بیشتر داشته باشن و هر روز صبح با جونم جونم بیدارش کنن .

ای کاش آمریکا و جرج بوش و اسرائیل وجود نمی داشت تا شبکه های تلویزیونی ایران بیکار بمانند و بجای حرف زدن از آنها یه چیز دیگه پخش کنن .

ای کاش  وقتی داری تو شهر با عشقت راه میری کسی نیاد بگه که با هم چه نسبتی دارید ؟

ای کاش موبایل ها تو این مملکت خوب آنتن می دادند تا آدمها از فریاد زدن گلو درد نگیرن .

ای کاش این مردم قدر تمدنی را که داشته اند می دانستند .

ای کاش ...

به سوی کاشان با پیراهن سیاه

یک ساعت دیگر با آمبولانس بهشت زهرا برای خاک سپاری مادر بزرگم به سمت کاشان حرکت می کنیم . دیروز بدن بی جانش را در سرد خانه بیمارستان امام خمینی دیدم ! چقدر آرام خوابیده بود . درست است که غم از دست دادن چنین عزیزانی سالها و یا حتی عمری دل آدم را می سوزاند اما همین موضوع می تواند عاملی باشد برای قدرشناسی از آنهایی که هنوز در کنارمان هستند .

پدر بزرگم از موضوع مرگ همسرش خبر نداشت ! گفته بود که قصد دارد به تهران بیاید تا چند روزی را پیش او باشد ، آخه می دونست که حالش خیلی بده ! اما اون هم دیر رسید و حالا از غم از دست دادن یار زندگی اش و از اینکه نتوانسته در لحظه های آخر در کنار او باشد مثل ابر بهای گریه می کند . جه می شه کرد این سرنوشت است و تقدیر ! انشا ا ... که عبرتی باشد و زنگ خطری که همه رفتنی هستیم  پس بگوشیم تا بذر محبت در دل یکدیگر بکاریم و علف کینه را از میان دوستی ها بکنیم .

از همه دوستانی که با من همدردی کردند و نظر دادند سپاسگذارم . در مورد رنگ و قالب وبلاگ هم خدمت شما عزیزان بگویم  که انشا ا... بعد از بازگشت از کاشان طرح جدید از وبلاگ پسر نیمه شب را خواهید دید با یک ساختار کاملاً متفاوت .

به امید دیدار تا آن روز ...