آموزش ویژوال بیسیک

هیچ ادعایی وجود ندارد و آنچه گفته می شود حاصل تلاش خودم است . در این مسیر اگر چه از کسان زیادی کمک خواستم ولی تعداد کسانی که کمکم کردند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی شوند ، لکن از همان دوستان در اینجا قدر دانی می کنم .

این اولین جلسه آموزش ویژوال بیسیک در این وبلاگ هست . اما قدرت مانور من در این زبان برنامه نویسی شامل بانک اطلاعاتی ، نرم افزارهای چت و ارسال پیام و ساخت برنامه های کوچک مخرب و ... البته آنچه مسلم است این است که در طول این دوره آموزشی امکان دارد بنده اشتباهاتی را نیز داشته باشم و در همین جا اعلام می کنم که شما استاد عزیز زیر خطای من خط قرمز بکشید ، خوشحال می شوم . از آنجایی که محیط ثبت مطالب در BlogSky  با ساختار نوشتاری ویژوال بیسیک مطابقت لازم را ندارد ، لذا پروژه های نوشته شده بصورت فایل ZIP در آمده و لینک مربوطه قابل دسترسی و استفاده است و من در طول هر جلسه توضیحات لازم را برای پروژه مربوطه خواهم داد .

در ابتدای کار اعلام می کنم تمام عزیزانی که به نوعی به برنامه نویسی مشغولند بخش خاصی را برای خود دارند و اجازه دسترسی به همگان را به این بخش نمی دهند لکن آرشیو من هر چند که ناقص و بی ارزش ، اما حاوی مطالب مفید و ارزنده ای هم هست و تلاشم اینست که آنها را به شما دوست داران ویژوال بیسیک انتقال دهم . چنانچه در این زمینه دوستانی باشند که فعالانه عمل کنند از آنها برای تشکیل تیم برنامه نویسی دعوت بعمل می آید و البته این عزیزان می توانند به آرشیو مطالب شخصی من نیز دسترسی پیدا کنند و از آن استفاده نمایند .

همانطوری که قبلاً گفته بودم در این وبلاگ به سوالات متفرقه جواب نمی دهم ، چرا که ممکن است جواب من بیشتر باعث گمراهی شما شود تا هدایت .

و اما اولین جلسه ! امروز تصمیم بر این دارم که پروژه ای را در زمینه ساخت فایل exe توسط زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک در اختیار شما بگذارم . این نکته را متذکر شوم که این پروژه توسط یک جوان خارجی نوشته شده است و از آنجایی که مدت هاست که در کلوپ های برنامه نویسی عضویت دارم این کد به دست من رسیده است و بعنوان پیشکش آن را به شما تقدیم می کنم . پروژه مورد نظر را از اینجا دانلود کنید .

اما توضیحات کوتاهی در مورد این پروژه . از نظر ساختار برنامه نویسی بسیار ساده و روان نوشته شده است اما آنچه که اهمیت این چند خط کد را بالا برده است قطعه ساخت فایل exe است . برای این منظور نویسنده از یک فایل خارجی با نام rdfce.ext استفاده نموده است و برای شما نیز امکان دارد تا این فایل را در پروژه خود بکار ببرید . محتوای این فایل قابل ویرایش نیست ولی آنچه به نظر می رسد این است که یک کامپایل کننده است .

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم و سعید جمعه 3 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 04:15 ق.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام . ممنونم . اطلاعات جالبی بود

احسان جمعه 3 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 07:24 ق.ظ http://ino-jedi-begir.blogsky.com

سلام
ممنون به من سر زدی
موفق باشی

احسان یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:00 ق.ظ http://naghola-67.blogsky.com

این نرم افزار رو از کجا میشه تهیه کرد JPORTAL 2

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد